Monday, October 17, 2011

Skuad B-23 ke Piala VFF tanpa 10 tonggak


SKUAD B-23 negara berlepas ke Hanoi, Vietnam, hari ini untuk menyertai kejohanan jemputan Piala VFF 2011 dari Rabu hingga Ahad ini tanpa kelibat 10 tonggak utama dalam senarai 20 pemain diumumkan jurulatihnya, Ong Kim Swee, semalam.

Mereka ialah Mahali Jasuli, Wan Zaharulnizam Zakaria, Ahmad Hazwan Bakri, A Thamil Arasu, Ahmad Fakri Saarani, Zubir Azmi, Asraruddin Putra Omar, Fadhli Shas, Irfan Fazail dan Wan Zack Haikal Wan Nor.

"Mahali dan Zaharul cedera pangkal paha dan hamstring ketika beraksi menentang Nepal semalam (kelmarin) manakala Hazwan dan Thamil cedera hamstring dan buku lali minggu lalu.

"Fakri, Zubir dan Asra hanya akan bersama kita selepas selesai tugasan Piala Malaysia. Fadhli, Irfan dan Wan Zack pula akan pulang dari Slovakia, 24 Oktober ini.

"Tanpa 10 pemain utama, tiada sasaran dibuat untuk Piala VFF selain menguji pemain baru, strategi baru dan meningkatkan keserasian pemain," kata Kim Swee ketika dihubungi, semalam.

Tiga aksi di Hanoi itu menentang skuad B-23 Uzbekistan pada Rabu ini, Myanmar B-23, Jumaat dan Vietnam B-23, Ahad adalah ujian terakhir sebelum beraksi di Sukan SEA 2011 di Jakarta bermula 3 November ini dalam misi memperta hankan pingat emas.

SENARAI 20 PEMAIN KE PIALA VFF:

PENJAGA GOL: Khairul Fahmi Che Mat, Izham Tarmizi Roslan, Zamer Selamat.

PERTAHANAN: Muslim Ahmad, Amer Saidin, Syazwan Tajuddin, Fandi Othman, Nazirul Naim Che Hashim, K Reuben.

TENGAH: K Gurusamy, Gary Steven Robbat, Shukor Jusoh, Nazmi Faiz Mansor, See Kok Luen, Syahrul Azwari Ibrahim, Yong Kuong Yong.

PENYERANG: Baddrol Bakhtiar, Izzaq Faris Ramlan, D Saarvindran, Ferris Danial Mat Nasir.

0 comments: