Monday, October 12, 2009

Syawal tinggal seminggu


RASANYA sudah tiga minggu aku tak update blog ni. Maklumlah, agak sibuk sedikit sepanjang bulan Syawal ini.

Hari ini, sudah masuk 23 Syawal, bermakna hanya tinggal seminggu untuk kita berada dalam bulan sambutan Hari Raya.

Tahun ini, seperti biasa aku bersembahyang Solat Sunat Aidilfitri di Surau As-Sobah, Bandar Baru Bangi disusuli ziarah ke pusara arwah ayah aku di Sungai Tangkas. Ini tahun ketiga kami sekeluarga menyambut Syawal tanpa arwah ayah yang meninggal pada 2 September 2007.

Tengah hari raya, aku bertolak pulang ke kampung isteri di Benut, Johor dan kembali ke Kuala Lumpur pada pagi Hari Raya Kedua kerana aku bertugas sehinggalah Hari Raya Kelima. Raya Keenam, barulah cuti rayaku bermula.

Bagaimanapun, pada Hari Raya Ketujuh (Sabtu, 26 September 2009), kami dikejutkan dengan panggilan yang menyatakan nenek sebelah arwah ayah telah meninggal dunia kira-kira pukul 5 petang di Kuala Terengganu.

Kami bergegas pulang ke Kuala Terengganu malam itu juga dan tiba di Kuala Terengganu pada 2.30 pagi Ahad sebelum arwah nenek selamat dikebumikan kira-kira pukul 10 pagi Ahad itu.

Hujung minggu berikutnya, aku tak dapat beraya lagi kerana kali ini telah ke Singapura selama dua hari untuk membuat liputan perlawanan bola sepak Piala Sultan Selangor 2009 antara Selangor menentang Singapura di Stadium Jalan Besar. Selangor tewas 0-3.

Akhirnya pada hujung minggu ini iaitu semalam, barulah aku dapat beraya. Minggu depan, hujung minggu terakhir Syawal aku tak dapatlah beraya di Kuala Lumpur kerana akan bercuti pula ke Kuantan sambil menyaksikan Kejohanan Bola Sepak Pantai Kebangsaan di Teluk Cempedak.

Sesungguhnya Syawal kali ini begitu sibuk buat diriku. Insyaallah, segalanya kini telah selesai dan kembali normal seperti biasa dan blog ini akan diupdate mengikut kekerapan biasa.

1 comments:

rizal hashim said...

Takpe saudara, ada usaha mengemas kini blog. Macam kawan kita Yob tu, dah sebulan tak update. Apa cerita?

October 14, 2009 at 8:10 AM