Wednesday, November 25, 2009

Kosmo! FC beraksi di kejohanan bola sepak lima sebelah sempena Sukan MSN-Media 2009


INILAH barisan pemain-pemain skuad Kosmo! FC yang telah turun beraksi pada kejohanan bola sepak lima sebelah bersempena Sukan MSN-Media 2009 yang berlangsung di Padang Astroturf, MSN Bukit Jalil pada Ahad lalu.

Daripada 14 pasukan yang bertanding, kami satu-satunya pasukan yang tidak mempunyai jersi sendiri lantas menggunakan baju free yang diberikan MSN pada hari kejohanan sebagai jersi rasmi pasukan kami.

Hasilnya, tampil secara underdog, Kosmo! FC berjaya juga menampilkan persembahan cemerlang dan mengejutkan banyak pihak meskipun pada akhirnya gagal menduduki dua tangga teratas Kumpulan A untuk layak ke separuh akhir.

Kosmo! FC seri 1-1 dengan RTM pada aksi pertama diikuti aksi mantap menewaskan Harian Metro 3-1.

Pada perlawanan ketiga, biarpun seketika mendahului MSN dengan 3-1, Kosmo! FC hilang fokus dan akhirnya tewas 3-4 kepada MSN.


Bangkit pada perlawanan keempat, Kosmo! FC berjaya membelasah Malay Mail & Bloggers 6-1 sebelum meneruskan rentak cemerlang menewaskan Astro Awani-ESPN 4-1.

Hanya perlu menewaskan TV3 pada aksi terakhir kumpulan untuk mara ke separuh akhir, hajat Kosmo! FC tidak kesampaian apabila kami tewas 3-5 kepada TV3.

Juara menjadi milik MSN, naib juara TV3 manakala pasukan Penaja di tempat ketiga setelah menewaskan The Star pada aksi penentuan tempat ketiga dan keempat.

0 comments: