Thursday, September 3, 2009

5 aksi Harimau Muda di Slovakia


SKUAD pelapis bola sepak kebangsaan atau lebih dikenali sebagai Harimau Muda kini berada di Slovakia dari 1 hingga 18 September untuk kem latihan dan siri perlawanan persahabatan.

Malam tadi, jurulatih Harimau Muda, Ong Kim Swee telah mengirimkan e-mel kepada saya untuk memaklumkan jadual perlawanan yang bakal diharungi anak-anak buahnya sepanjang berada di sana.

Berikut ialah lima perlawanan yang telah diatur untuk skuad Harimau Muda:

Khamis, 3 September 2009:
Harimau Muda 4-0 Slovan Levice B-20
Gol: A. Thamil Arasu (2), Wan Zack Haikal Wan Nor, D. Saarvindran

Selasa, 8 September 2009:
Harimau Muda 1-2 Honved Budapest B-20
Gol: Wan Zack Haikal Wan Nor

Rabu, 9 September 2009:
Harimau Muda 1-2 Spartak Trnava B-20
Gol: Khairul Izuan Rosli

Selasa, 15 September 2009:
Harimau Muda lwn Banska Bystraca B-20

Rabu, 16 September 2009:
Harimau Muda lwn skuad B-19 kebangsaan Slovakia

Skuad Harimau Muda dibarisi seramai 26 orang pemain dari kelompok umur 16 tahun hingga 20 tahun.

Bagaimanapun enam pemain yang telah membantu Harimau Muda muncul juara Liga Perdana 2009 tidak turut serta iaitu K. Gurusamy, Ahmad Shakir Md. Ali, Muslim Ahmad, Mahali Jasuli, Fandi Othman dan Faizal Muhammad.

Ini kerana mereka sedang bersama skuad bawah 23 tahun kebangsaan yang dalam persiapan untuk menghadapi Sukan SEA di Laos Disember depan.

Skuad Harimau Muda selepas ini akan menghadapi Kejohanan Jemputan Piala Newspaper 2009 di Vietnam bermula 8 Oktober depan.

Baki pemain yang masih berusia 18 tahun dan ke bawah pula akan membawa cabaran Malaysia pada pusingan kelayakan Kejuaraan B-19 Persekutuan Bola Sepak Asia (AFC) 2010 di China pada November depan.

SENARAI 26 ORANG PELATIH SKUAD HARIMAU MUDA KE SLOVAKIA:

K. Sasikumar, Zamir Selamat, Syamim Othman, Khairul Izzuwan Shaari, A. Thamil Arasu, Ahmad Aminuddin Shaharudin, Fadhli Saas, Haziq Zikri Elias, Muszaki Abu Bakar, Irfan Fazail, Zulhariz Mohamad Nor, Gary Steven Robat, Nazrin Baharudin, Izzaq Faris Ramlan, Wan Zack Haikal Wan Nor, D. Saarvindran, V. Kavi Chelvan, Bashahrul Abu Bakar, Yusaini Hafiz Che Saad, Affize Faisal Mamat, Khairul Izuan Rosli, S. Sivanesan, Wan Zaharulnizam Zakaria, Amer Saidin, Alif Fadhil Ismail dan Nicholas Wee Sheng Ming.

0 comments: