Saturday, September 5, 2009

UPB-MyTeam tetap sertai Piala Malaysia


DUA minggu lepas, aku ada terbaca satu artikel ditulis Bernama, yang mengatakan UPB-MyTeam tidak akan beraksi dalam Piala Malaysia musim ini.


Sila lihat artikel di bawah ini:

19 Ogos, 2009 21:34 PM

Kedah Tagih Khidmat Shakir, Bunyamin Bagi Pertahan Piala Malaysia

ALOR SETAR, 19 Ogos (Bernama)-- Juara bertahan Piala Malaysia, Kedah sedang berusaha mendapatkan khidmat dua pemain yang pernah mewakili pasukan itu iaitu Ahmad Shakir Mohd Ali dan Mohd Bunyamin Omar bagi menghadapi saingan Piala Malaysia yang akan bermula penghujung bulan depan.

Ketua jurulatihnya Mohd Azraai Khor Abdullah berkata rundingan bersama Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) sedang dilakukan agar dua pemain itu dapat menyarung jersi Hijau Kuning.

bla..bla...bla...

Ahmad Shakir merupakan penyerang skuad Harimau Muda yang muncul juara Liga Perdana musim ini, manakala Bunyamin pula bermain untuk pasukan UPB-MyTeam yang tidak akan beraksi untuk Piala Malaysia.

bla...bla...bla...

Rujuk link ini untuk berita sepenuhnya

Tapi itu semua tak benar sebenarnya sebab baru saja malam tadi (Jumaat) aku pergi menjengah satu perlawanan persahabatan di antara UPB-MyTeam bertemu Felda United di Padang MSN, Bukit Jalil.

Jadi buat apa UPB-MyTeam sibuk-sibuk nak buat perlawanan persahabatan jika mereka tidak beraksi pada Piala Malaysia nanti?

Sebenarnya UPB-MyTeam tetap akan beraksi dalam Piala Malaysia bermula 26 September depan dengan barisan pemain sedia ada biarpun semua tahu yang mereka mengalami masalah kewangan.

Pada perlawanan persahabatan tadi yang bermula pukul 10.30 malam, UPB-MyTeam mencatat keputusan seri 1-1 dengan Felda United. Kedua-dua gol dijaringkan pada separuh masa pertama.

Felda United mendahului menerusi jaringan Hasmawi Hassan sebelum V. Saravanan menyamakan kedudukan untuk UPB-MyTeam hasil sepakan penalti.

UPB-MyTeam selepas ini bakal mengadakan beberapa lagi perlawanan persahabatan iaitu bertemu Negeri Sembilan di Paroi pada Selasa ini .

Ia diikuti aksi bertemu skuad B-16 kebangsaan, KM Naza dan Kelantan selepas itu.

UPB-MyTeam bakal memulakan aksi sulung saingan Kumpulan C bertemu Perak di Stadium MBPJ, Kelana Jaya pada 26 September depan.

Dua lagi pasukan dalam kumpulan tersebut ialah Johor FC dan Kuala Lumpur.

0 comments: