Saturday, September 10, 2011

Pelita Jaya beri lampu hijau


PENYERANG kebangsaan, Mohd Safee Sali mendapat pelepasan daripada majikannya, Pelita Jaya FC semalam untuk menjalani ujian pemilihan dua minggu bersama kelab Liga Kejuaraan Inggeris, Cardiff City, bermula Isnin ini.

Ia pasti melonjak semangat pemain kelahiran Kajang berusia 27 tahun itu untuk berusaha mempamerkan aksi terbaik sepanjang tempoh ujian sehingga 27 September ini.

"Pengurus Pelita Jaya, Lalu Mara Satria Wangsa memberi lampu hijau kepada saya. Jadi saya akan pulang ke Kuala Lumpur pagi Ahad (esok) dan terus berlepas ke Cardiff awal pagi Isnin.

"Biarpun memberi pelepasan dan tidak berkata apa-apa, gaya percakapan Lalu Mara seolah-olah dia takut kehilangan saya. Apa pun, jurulatih (Misha Radovic) banyak beri sokongan dan nasihat untuk saya mencuba," kata Safee ketika dihubungi di Jakarta, semalam.

Namun timbul sedikit kebimbangan berhubung tahap kecergasan Safee kerana dia baru pulih daripada kecederaan berulang pada bahagian otot belakang lututnya.

"Saya sangat berharap kecederaan ini tidak menghalang saya untuk beraksi cemerlang di sana. Dengan doa semua peminat, saya harap dapat mengatasi semua cabaran di sana.

"Memang rasa tidak sabar menjalani ujian di Cardiff. Saya akan ikut segala arahan kelab itu dan berusaha memikat mereka dengan cara permainan saya. Harap semuanya berjalan lancar," kata bekas penyerang Selangor itu.

Dalam pada itu, Lalu Mara mendoakan kejayaan Safee dengan berkata: Kami berharap ia akan memberi kebaikan kepada Safee, Pelita Jaya dan seluruh peminatnya, sama ada di Malaysia atau Indonesia.

0 comments: