Friday, March 26, 2010

Harimau Muda enggan terluka


JIKA Harimau Muda A masih belum mencatat kemenangan selepas mengharungi empat perlawanan di bumi Slovakia, 'adik' mereka - Harimau Muda B juga mengalami nasib yang sama apabila tewas tiga aksi terakhir.

Lantas jurulatih skuad bawah 19 tahun (B-19) negara itu, Ong Kim Swee bertekad memburu kemenangan ketika mereka menanti kunjungan PKNS Selangor pada aksi tunggal Liga Perdana di Stadium Hang Tuah, Melaka malam ini.

"Sewaktu tewas 1-3 kepada Felda United (15 Mac lalu), saya lihat pemain-pemain muda saya sudah menunjukkan peningkatan berbanding ketika mereka tewas kepada Pos Malaysia dan PDRM sebelum itu.

"Selepas itu, kita adakan perlawanan persahabatan dan menang kedua-duanya iaitu dengan MK Land 4-0 dan skuad Liga Super Kuala Lumpur 1-0.

"Keyakinan dan persefahaman pemain juga makin bertambah," kata Kim Swee ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Harimau Muda B masih gagal mencatat ke- menangan sejak mereka kehilangan lima tonggak utama yang diambil skuad B-21 negara (Harimau Muda A) untuk beraksi di Slova- kia.

"Penyerang utama, Haziq Zikri Elias masih cedera dan jika tidak sempat cergas, saya akan mempertaruhkan Ferris Danial Mat Nasir untuk merobek gawang PKNS sambil dibantu kapten, Irfan Fazail," jelas Kim Swee.

Selepas sembilan perlawanan, Harimau Muda B kini di tangga kelima Liga Perdana dengan 14 mata manakala PKNS di tangga kedua dengan 22 mata, ketinggalan tiga mata di belakang pendahulu, Felda United.

Pertemuan Harimau Muda A-PKNS malam ini diawalkan bagi tujuan siaran langsung menerusi saluran Astro Arena 801 manakala baki lima lagi perlawanan ke-10 saingan Liga Perdana hanya akan berlangsung 16 April depan.

0 comments: