Saturday, July 16, 2011

Harimau Malaya tagih sokongan peminat hadapi Liverpool


NADA kecewa disuarakan jurulatih skuad bola sepak kebangsaan, Datuk K. Rajagobal menjelang aksi persahabatan menentang Liverpool di Stadium Nasional, Bukit Jalil petang ini.

Bukan kerana pengurus Liverpool, Kenny Dalglish sudah pulang awal ke England tetapi Rajagobal jelas berasa kecewa dengan sikap peminat yang hadir ketika Harimau Malaya tewas 0-4 kepada Arsenal, Rabu lalu.

"Saya tak faham apa yang mereka (peminat) mahu. Saya fikirkan mereka sudah cukup bijak. Mereka tak boleh samakan skuad kebangsaan dengan kelab Liga Perdana England.

"Kita amat memerlukan sokongan peminat pada saat genting menghadapi pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2014 menentang Singapura.

"Sebagai rakyat Malaysia dan menetap di Malaysia, bukan saya nak kata kita tak boleh sokong kelab Liga Perdana England.

"Tetapi kenapa tak boleh sehari sahaja datang ke stadium pakai jersi Malaysia? Saya harap esok (hari ini) ramai yang datang dengan jersi Malaysia, terutamanya warna biru," kata Rajagobal ketika ditemui pada sesi latihan di Stadium Nasional petang semalam.

Pada aksi bertemu Arsenal Rabu lalu, majoriti stadium dipenuhi peminat yang hadir dengan jersi merah dan tambah mengecewakan Rajagobal, anak-anak buahnya diejek setiap kali melakukan kesilapan.

"Bila Arsenal terlepas peluang, mereka tidak diejek tetapi bila kita buat silap, kena ejek. Mereka tak boleh nak banding pemain kita dengan pemain lawan. Arsenal pun mampu tewaskan pasu- kan sehebat Barcelona.

"Jadi saya sangat berharap warga Malaysia yang hadir ke stadium esok (hari ini) memberi sokongan padu kepada skuad negara sendiri," tegas Rajagobal.

Selepas sesi latihan petang semalam, Rajagobal mengesahkan dua pemainnya, Aidil Zafuan Radzak dan Norshahrul Idlan Talaha tidak dapat diturunkan akibat kecederaan buku lali dan hamstring.

"Saya sudah panggil dua pengganti iaitu Ismail Faruqi Ashari dan Izzaq Faris Ramlan semalam (kelmarin) dan akan mencuba mereka. Jika memuaskan, mereka mungkin diselit untuk skuad ke Singapura," ujarnya.

3 comments:

TheBudin said...

Macam mana nak sokong lagi.. Kalau ada issue2 mcm kes Safee Sali tu??? "Remember that. Malaysian by birth Liverpool by choice"... aku kat stadium kecewa. dia bole pusing balik.. kalau x dia pegi kat arah aku... AKU PUN ORANG MALAYSIA la... Aku x pernah miss tengok semua game MALAYSIA. tapi, aku rasa aku tgk game Malaysia Olimpik jek la lepas ni.. HILANG RESPECT!

July 20, 2011 at 12:15 PM
TheBudin said...
This comment has been removed by the author.
TheBudin said...

lagi 1 kene ingat perkataan ni.. 'LIVERPOOL ASIA TOUR'.. dah memang la peminat LFC jek yang ramai datang... tapi masa MALAYSIA score, aku rasa, xde yang duduk kecewa.. SEMUA MELOMPAT GEMBIRA termasuk aku..

July 20, 2011 at 12:20 PM