Monday, February 21, 2011

Shakir, Fakri temui sentuhan

DUA penyerang skuad Olimpik kebangsaan, Ahmad Shakir Md. Ali dan Ahmad Fakri Saarani berjaya menemui sentuhan jaringan menjelang pertemuan dengan Pakistan pada Rabu ini.

Aksi pertama pusingan pertama Kelayakan Olimpik 2012 itu bakal berlangsung di Stadium Shah Alam manakala aksi kedua pula dijadualkan berlangsung di Lahore, Pakistan pada 9 Mac depan.

Petang semalam berlangsung perlawanan simulasi membabitkan pemain utama skuad Olimpik kebangsaan menentang pemain simpanan Harimau Muda A di Wisma FAM, Kelana Jaya.

Keputusannya, skuad pemain utama itu berjaya mencatat kemenangan 4-0 menerusi dua jaringan Shakir dan masing-masing satu gol oleh Fakri dan Gary Steven Robbat.

Jurulatih skuad Olimpik kebangsaan, Ong Kim Swee berkata, dia lega kerana Shakir dan Fakri akhirnya menamatkan kemarau gol sepanjang mereka beraksi bersama Kedah dan Negeri Sembilan musim ini.

“Walaupun sekadar aksi persahabatan, tapi tahap permainan pada petang ini (semalam) cukup tinggi. Apa yang penting, Shakir dan Fakri menjaringkan gol.

“Saya harap ia dapat meningkatkan tahap keyakinan mereka untuk bergandingan di jentera serangan pada aksi bertemu Pakistan nanti,” katanya ketika ditemui petang semalam.

Sentuhan Shakir, 22, dan Fakri, 22, ditagih selepas dua penyerang utama Harimau Muda A, Izzaq Faris Ramlan dan Syahrul Azwari Ibrahim terpaksa diketepikan akibat kecederaan baru-baru ini.

Pada aksi semalam, kesebelasan bayangan untuk aksi Rabu ini menampilkan Khairul Fahmi Che Mat, Mahali Jasuli, Muslim Ahmad, Fadhli Shas, Affize Faisal Mamat, Wan Zaharulnizam Wan Zakaria, K. Gurusamy, Irfan Fazail, Fandi Othman, Shakir dan Fakri.

Pada babak kedua, Kim Swee melakukan tujuh pertukaran dengan memasukkan Gary Steven, Izham Tarmizi Roslan, Wan Zack Haikal Wan Noor, D. Saarvindran, S. Sivanesan, Faizal Muhamad dan Faizal Abu Bakar.

“Selepas menilai prestasi kesemua 25 pelatih, saya akan umumkan senarai 18 pemain untuk aksi Rabu ini pada esok (hari ini),” jelas Kim Swee.

0 comments: