Tuesday, February 1, 2011

Liga Premier 2011: Sarawak, ATM bermula garang

SARAWAK dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) memulakan kempen Liga Premier 2011 dengan langkah bergaya setelah menang besar ke atas lawan masing-masing semalam.

Sarawak membelasah tuan rumah, Pulau Pinang 4-0 manakala ATM yang beraksi di laman sendiri membenam Majlis Perbandaran Muar 3-0 pada dua aksi yang berlangsung sebelah petang.

Di Stadium Negeri, Batu Kawan, Sarawak yang dibimbing Zaki Shaikh Ahmad mendahului Pulau Pinang kendalian Robert Scully 2-0 pada separuh masa pertama menerusi Wong Sai Kong pada minit ke-32 dan Bobby Gonzales empat minit kemudian.

Sarawak terus garang pada lewat babak kedua apabila menambah dua lagi gol hasil jaringan Zamri Morshidi pada minit ke-89 dan Mazwandi Zekeria minit ke-90.

Di Stadium Selayang pula, tiga jaringan pada babak pertama sudah cukup untuk membolehkan ATM yang dibimbing Zahid Hashim mengutip tiga mata penuh.

Venice Elphi Dannykaya membuka tirai jaringan ATM pada minit ke-19 diikuti Fatrurazi Rozi (41) dan Syafiq Abd. Samad (42).

Namun ATM gagal memanfaatkan peluang untuk menambah jaringan sepanjang babak kedua.

Tiga lagi perlawanan yang berlangsung malam tadi menyaksikan PKNS menewaskan Sime Darby 1-0 di Stadium MBPJ, Kelana Jaya, Johor diikat Pos Malaysia 1-1 di Stadium JCorp, Pasir Gudang manakala USM FC menewaskan PDRM 1-0 di Stadium USM, Pulau Pinang.

Hanya satu perlawanan Liga Premier akan berlangsung hari ini iaitu membabitkan pertemuan Harimau Muda B dan SDM Navy di Stadium Selayang, 4.45 petang.

0 comments: